top of page
הרצאת התבגרות
סדנת מתבגרים

Spicture

סדנת אמהות ובנות

אימא ובת, עדשה אחת

פעילות ייחודית המקנה זמן איכות אמיתי לתקשורת אם ובת, חיבור וקרבה ממקום של התבוננות חדשה וכנה, זו דרך עיניה של זו בעזרת מצלמת הסמארטפון.

 

הקשר בין אמהות ובנות הוא קשר מיוחד ומורכב, בעיקר בגיל ההתבגרות. במערכת היחסים המורכבת והמסועפת שנבנית בין אימהות לבנותיהן על רקע שלב ההתבגרות הכול כך מורכב בכלל ואצל בנות, בפרט. לעיתים הניסיון לתקשר באמצעות השפה המילולית יוצר את התחושה שאתן אינכן דוברות את אותה השפה. בנות בגיל הזה שרויות בתחושה שאף אחד לא מבין את שפתן, ואימהות רק מנסות ללמוד את השפה.

 

יש שפה שלישית. שפת הצילום הבלתי מילולית, המאפשרת ערוץ ישיר לדמיון, לאינטואיציה ולרגש, המרככת התנגדויות. שפה שבנות העשרה כבר מחוברות אליה לחלוטין. זה הכלי המרכזי של סדנת Spicture – מצלמת הסמארטפון. הסדנא חושפת אימהות ובנות לשפת הצילום, למיומנויות חדשות ולשימוש בהן ככלי להבעה כנה ומעמיקה, לתקשורת ולהתבוננות והבנה חדשה באמצעות- היפוך תפקידים.

 

העין האנושית קולטת הכול אבל מי ש"רואה" זה המוח הסובייקטיבי שלנו שמסנן את הדברים לפי צדקתנו האישית והסובייקטיבית. עדשת המצלמה היא כמו העין, רק ללא התערבות ה"מיינד" שלנו. עדשת המצלמה רואה הכול, ומאפשרת לנו לסנן ולמקד את הדברים ממקום חדש- מחוץ לעצמינו. דרך שימוש בכלי נפלא זה, בחיבור ללב ולעין שלנו- נחווה היפוך תפקידים, ונוכל להעמיק את התקשורת והשיח בין אמהות לבנותיהן, בזמן איכות יצירתי, מהנה ויקר מפז.

מומלץ להשלים את הפעילות או להזמין בנפרד הרצאה מרתקת על טקסי התבגרות בחברות שונות בעולם. כיצד מתמודדים עם גיל ההתבגרות במקומות אחרים? מה בין בר/ת המצווה שלנו לטקסים אחרים.

הרצאה למורים

מה בתסריט:

  • היכרות עם שפת הצילום ותקשורת חזותית תוך קבלת וטיפים לצילום טוב יותר בסמארטפון בשיח מרתק עם הראל סטנטון- צלם "מסע אחר".
     

  • יציאה לצילום מונחה, בהיפוך תפקידים- בו יצלמו הילדות דימוי שמבטא כיצד הן נתפסות בעיניי הוריהן ולהפך- האימהות יצלמו דימוי שמבטא כיצד הילדות רואות אותן.
     

  • איסוף ומיון הצילומים, ושיחה על האופן בו אנו נתפשים בעיניי הצד השני, תוך ביטוי תחושות , רגשות והבנות.

למי מיועדת הסדנה?

בני ובנות מצווה בבתי ספר תיכון וחטיבות ביניים, מוסדות חינוך, מתנסים, תנועות נוער התארגנות הורים וילדים, קבוצים, מושבים.
 

כמה זמן?

משך הסדנה 2 – 3 שעות. יש אפשרות למספר מפגשים.

 דוגמאות מהסדנה 

הקליקו או עברו עם העכבר על התמונות 

 SPIC ABOUT 

shadow.png

הראל יקר
חיפשנו ומצאנו בזכותך חוויה מיוחדת לשנת המצווה של הבנות שלנו.
תודה רבה על ערב מיוחד במינו –
בדרכך ההומוריסטית ועם זאת העמוקה, איפשרת לנו האמהות ולבנות המצווה שלנו לקחת פסק זמן: לעצור את ריצוד המסכים המסיחים אותנו זו מזו -ולהשתמש במסך הטלפון ובמצלמות אך ורק כדי ולהקשיב ולהסתכל אחת בשניה בדרך שונה ומרתק , כך שיכולנו לראות ולשמוע את מה שבתוך הלב.
על הדרך למדנו ממך קצת על צילום והתפעמנו מהצילומים המקסימים שלך.
ובעיקר היה נפלא לראות את ביתי סקרנית ומעורבת, להקשיב לה ולהרגיש אותה מקשיבה לי,וכך גם חברותיה.
יצאנו עם משהו חדש וטוב שממשיך ללוות אותנו.

—   שלי בן אשר

flower.png

Get the

?

לשאלות, הזמנות ובקשות השאירו פרטים ונדבר בקרוב

הזמן

הייתם בסדנה, ספרו לי מחוויתכם האישית

bottom of page